Gamunity is game design: ontwikkeling van singleplayer spellen, multiplayer spellen en chat systemen

Facebook games op maat: wat zijn de mogelijkheden?

Gamunity maakt op maat gemaakte games voor Facebook! Als u een spel voor Facebook wilt laten maken door ons, zijn er een aantal keuzes vooraf te maken en de juiste beslissing nemen is erg belangrijk aangezien het invloed heeft op de prijs en het gehele verdere ontwikkeltraject. Dit artikel is geschreven om zodat u deze keuze weloverwogen kunt maken en zodat u een idee krijgt van de investering die nodig is voor een dergelijke game.

Wat Facebook games betreft kunt u drie kanten op:

1) Een Facebook game/app: Een game ontwikkeld voor Facebook, waarbij men inlogt via Facebook en waarbij de game berichten, kado's, invites, etc stuurt via Facebook naar vrienden om zodoende verder te komen in het spel en om een viraal effect teweeg te brengen. Zynga is het grootste voorbeeld van dergelijke games, zoals Farmville en Mafiawars. Gebruikersgegevens kunnen verzameld worden aangezien deze naar de game worden gestuurd door Facebook, als de speler toestaat om zijn/haar gegevens te delen. De game wordt opgenomen in Facebook, waardoor deze soms getoond wordt in bijvoorbeeld de zijbalk van Facebook (als het aanslaat). Een kleine dergelijke game (wellicht een game met product placement, of naamsbekendheid, of een prijsvraag, of een quiz) begint vanaf Euro 7.500,- excl.btw. Een grote game, zoals Farmville en Mafiawars, begint vanaf Euro 17.500,- excl.btw.
 
2) Een game met share functionaliteit: Een game ontwikkeld buiten Facebook maar met share/like buttons (en Twitter buttons) om het spel te sharen en te liken door de speler, waardoor de vrienden van de speler het ook zien. Dit kan ook voor een viraal effect zorgen. De API van Facebook hoeft er niet bij betrokken te worden, waardoor ontwikkeling goedkoper is. Maar de functionaliteit kan wel zo ingesteld worden dat een specifieke zin gebruikt wordt, zoals "Jan haalde 1000 punten in de game, speel mee en haal een hogere score!" (waarbij Jan een vriend is van diegene die het bericht leest, terwijl diegene nooit zelf het spel heeft gespeeld). Standaard ontwikkelkosten gelden voor de game (beginnend vanaf Euro 1000,- excl.btw voor een kleine singleplayer game) waarbij Euro 250,- excl.btw wordt gerekend voor het integreren van de share/like functionaliteit in de game. Integratie van de game in uw website is mogelijk, waardoor de spelers ook uw website te zien krijgen.
 
3) Een game met een Facebook fangate: (update: fangates worden helaas niet meer ondersteund door Facebook!) Een fangate (like gate) is een tussenpagina op Facebook met hierin (groot) de melding dat de bezoeker de pagina eerst moet liken ("vind ik leuk") om verder te kunnen. Pas als de bezoeker op like heeft geklikt, wordt de achterliggende pagina getoond. Deze achterliggende pagina kan bijvoorbeeld een game bevatten, een prijsvraag/quiz, uitgebreide informatie, een kortingsbon/code of een combinatie hiervan. Ideaal is de combinatie game of quiz met een te winnen prijs. De bezoeker vindt uw pagina leuk en doet mee om de prijs te winnen. Het gevolg is dat heelveel mensen uw pagina leuk vinden en dus de vrienden van deze mensen uw Facebook pagina ook te zien krijgen! Een sneeuwbal effect (viral effect) kan het gevolg zijn en uw product/dienst/boodschap krijgt veel aandacht. Een dergelijk concept, inclussief hiscore lijst, database, beveiliging en aanmeld formulier, kost ongeveer Euro 2500,- excl.btw. Lees verder over fangates
 
Dankzij deze functionaliteit is het mogelijk om de game of gadget op Facebook gepersonaliseerd en viral (zich verspreidend) te maken. Vrienden kunnen het bijvoorbeeld tegen elkaar opnemen en hun eigen persoonlijke hiscore lijst hebben. Als het spel leuk is - en hier zorgt Gamunity voor! - zal het zich verspreiden onder Facebook gebruikers en zo voor veel exposure voor u zorgen.

Wij zijn een slagvaardig team van professionele game designers en maken voor u op maat gemaakte online games van hoge standaard. Wij maken alles van kleine online eenpersoons spelletjes tot uitgebreide multiplayer gaming communities met chatrooms, profielen, scorelijsten, online toernooien, betaalde lidmaatschappen en meer! Daarnaast specialiseren wij ons ook in chat- en live support applicaties, als alleenstaande applicatie en soms samen met het te ontwikkelen spel.

Maar wat betekent een op maat gemaakt spel voor u? Het betekent een spel dat volledig inspeelt op uw concept, uw huisstijl en uw product of dienst. Het spel zorgt ervoor dat uw bezoekers en klanten spelenderwijs uw product, dienst of merk leren kennen. Wij bieden spelontwikkeling op maat waarbij wij uw huisstijl, thema of concept voortborduren in het spel. De meeste spelletjes ontwikkelen wij 'browserbased', oftewel rechtstreeks in Internet Explorer of een andere browser te spelen zonder iets te hoeven downloaden (zoals in Flash).

Het laten ontwikkelen van een compleet spel voor Facebook is een erg leuke klus! Het spel zich zien verspreiden over het sociale netwerk is spannend en leerzaam. Het vergt natuurlijk een investering in tijd en geld. Toch weten wij scherpe prijzen op de markt te zetten dankzij een gemotiveerd en snelwerkend netwerk van game designers.

Gamunity ontwikkelt games en integreert ze in Facebook voor u!

Wilt u een spelletje op maat laten ontwikkelen en/of programmeren en zoekt u een geschikte partij om dit bij te laten doen? Informeer naar de mogelijkheden van spelontwikkeling bij Gamunity. Het startsein voor het ontwerptraject gaat vooraf aan een  vrijblijvend gesprek over vormgeving, gameplay, opbouw en techniek. U hoeft geen technische kennis te hebben, maar het is belangrijk om goed te bespreken wat gemaakt zou kunnen worden. Hierna is het aan ons de beurt om het voorstel uit te werken. Na uw feedback over het ontwerp van het spel verwerkt te hebben in dit voorstel, ontwikkelen wij het concept tot een volwaardig spel. Gedurende deze periode, houden wij u periodiek op de hoogte van de voortgang. Als laatste wordt het spel getest en daarna gelanceerd op Facebook.

Vraag vrijblijvend een offerte bij ons aan, of stel een vraag!


Bekijk ons demo filmpje!

Druk hiernaast op de playbutton en leun achterover! Klik daarna door naar het onderdeel waarover u meer informatie wilt:


Waarom wilt u een singleplayer of multiplayer spel?

Miljoenen mensen spelen dagelijks spellen op internet. Als een spel goed en echt leuk is om te spelen, dan blijkt dit voor veel extra bezoekers te zorgen. Bezoekers komen terug en vertellen het door aan anderen. Als u uw spel inzet om uw product te promoten, dan zullen bezoekers uw product veel beter onthouden. Spellen blijken ook goede verzamelaars van persoonsgegevens te zijn. Mensen laten makkelijker hun gegevens achter als ze daarmee verder kunnen in het spel.

Als wij praten over uitgebreide spellen, zoals multiplayer games of chats, dan kan het introduceren van delux lidmaatsschappen of betalen per spel erg lucratief zijn. Ook al is de investering aanvankelijk groot, blijven dergelijke inkomsten binnenstromen. Ook vele jaren later.

Alle economische redenen opzij geschoven, kan een spel ook een positief maatschappelijk effect hebben. Zoals een educatief spel. Vooral voor jongeren blijkt dit een goede manier van leren te zijn. Daarnaast kan behendigheid of computervaardigheid geoefend worden dankzij goed uitgekiende spellen.

Stel ons een vraag of verzoek om een offerte

Uw naam:
Uw e-mail adres:
Uw telefoon nummer (eventueel):
Uw vraag en/of verzoek:
Typ de drie cijfers over:
Typ deze code over in het hokje hieronder! Code:
De makkelijkste manier om te achterhalen wat Gamunity voor u kan betekenen, is door ons rechtstreeks een vraag te stellen! Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet aan derden verstrekt.
Tip: vraag naar onze herfstkorting! Deze korting wordt niet op de website genoemd en maakt game design wel héél aantrekkelijk!