Leraar/leerlingen functionaliteiten: Beheer & Tracking van gamers!Vaak is het wenselijk om exact te weten hoe uw gamers gamen. Bijvoorbeeld als u een educatieve game hebt en u wilt weten hoe uw leerlingen presteren in de game: Hoe ver (welke leerstof) zijn ze gekomen? Hoeveel fouten maakten zij en waar? Welke leerling ligt voor en welke achter? In andere gevallen gaat het juist meer om de globale data, zoals totalen, gemiddelden en prognoses. Dit kan ons systeem nauwkeurig per gamer bijhouden. Het wordt mogelijk gemaakt door onze beheeromgeving aan het spel toe te voegen. Deze omgeving maken wij op maat en komt in vele soorten- en maten, zoals u hieronder kunt lezen.Allerlei beheeromgevingen en structuren mogelijk!Wij hebben ruime ervaring met het opzetten van beheeromgevingen waar er sprake is van een docent en een klas met leerlingen. Het hoeft hierbij niet letterlijk docenten en leerlingen te zijn; het kunnen ook bijvoorbeeld coaches en participanten zijn. Of werkgever en werknemers. Het gaat erom dat er één initiator is die opdrachten uitzet aan een groep personen. De initiator wil natuurlijk nauwkeurig meten hoe de uitgenodigde personen presteren, hoe zij presteren en wie nog wat aanmoediging vergt. Ook moet het systeem meerdere initiatoren aankunnen, zodat bijvoorbeeld meerdere docenten hun klassen kunnen toevoegen en monitoren.Een dergelijk systeem kunnen wij zeer flexibel opzetten en aanpassen aan uw wensen. Of het nou gaat om docenten, coaches, werkgevers, guru's of eindbazen! Wij leveren hierin maatwerk voor het beste resultaat. Een dergelijk systeem kan ook een open karakter hebben, waarbij bezoekers van uw game vrij klassen met leerlingen kunnen aanmaken en beheren. Bezoekers aan uw website kunnen dus zelf bijvoorbeeld docenten zijn die zich aanmelden via de website. Leerlingen van deze docenten kunnen door de docent toegevoegd worden. Maar er zijn ook mogelijkheden voor leerlingen om zichzelf aan de klas van de docent toe te voegen (ook het leerlingen deel heeft dan een open karakter). Vaak wordt een dergelijk systeem ingezet i.c.m educatief materiaal. De combinatie van educatie en gaming kan een sterk eindresultaat geven, waarbij educatief goed presteren wordt beloond met items/levels/gems etc. in de game of waarbij een educatieve sessie wordt afgewisselen met game vermaak. Bekijk deze up-and-running docentendelen:
Bekijk hieronder screenshots van onze case sommenoefenen.nlOp sommenoefenen.nl kan men naartoe om kinderen sommen te laten oefenen. Zonder registreren of inloggen kan men gelijk oefenen terwijl men met een ruimteschip door het zonnestelsel vliegt. Men kiest simpelweg het niveau van het kind en kan beginnen. Als het kind klaar is met oefenen, kunnen 6 spellen gespeeld worden waarbij er binnen de spellen ook gerekend moet worden. Men moet bijvoorbeeld de UFO op het platform landen met het juiste antwoord op de getoonde som. Of men moet sommen oplossen om muntjes te krijgen om zo torens te kunnen kopen die de "blobs" schieten. Eigenlijk zonder dat het kind het door heeft, oefent hij/zij nog even verder!Als docent kan men zich registreren op de website en een klas aanmaken. Door simpelweg (voor)namen in te voeren (geen andere gegevens) is de klas snel aangemaakt. Als het tijd is om sommen te oefenen, gaan de leerlingen van de klas naar de website toe. Ze vullen het klassenwachtwoord in en selecteren hun naam in een lijst. Vanaf dan kan geoefend worden en als klaar, spelletjes gespeeld worden! De leerling kan ook thuis oefenen door op dezelfde wijze naar de website te gaan. De leraar ziet de voortgang van alle leerlingen in het dashboard, evenals wat ze goed kunnen en waar ze moeite mee hebben. (alle afbeeldingen zijn screenshots van het echte spel) |
|||